New on here

 

Hey everyone....I'm pretty new on here, but already working on my first POI project. I'm always out on the road looking for abandoned places, and other odd things in the middle of nowhere to get photos of. I also run a blog covering that, and a few other travel-related topics. My specialty is Route 66 and the desert southwest. Anyway, the POI project will be ongoing, and I'm open to working with a few others on it.

Cheers!

Welcome to the Factory

First of all, backroads66, welcome to the POI-Factory. Lots of good stuff here.
Second of all, to your question about odd places along the old Route 66, I have good news and bad news. The good news is that when I was in the Navy I once took a bus from San Diego to St. Louis and saw a lot of odd things along the way, especially in Arizona and New Mexico. The bad news? That was 55 years ago and I don't remember a damn thing. Anyway, welcome.

Phil

--
Phil in Mentor, Ohio -- Garmin Nuvi 1450

Re: Welcome to the factory

plunder wrote:

First of all, backroads66, welcome to the POI-Factory. Lots of good stuff here.
Second of all, to your question about odd places along the old Route 66, I have good news and bad news. The good news is that when I was in the Navy I once took a bus from San Diego to St. Louis and saw a lot of odd things along the way, especially in Arizona and New Mexico. The bad news? That was 55 years ago and I don't remember a damn thing. Anyway, welcome.

Phil

Thanks! Arizona and New Mexico have a lot of the good stuff...some of it is still standing, but in such bad shape.

Welcome to the Site

You will find this site an invaluable tool for POIs. There is lots of good information and a great group of people. Your POI sounds interesting. Good luck with it!!!

Welcomee, don't know a whole

Welcomee, don't know a whole lot about route 66 but traveled some of it heading west a few years back. Enjoy!

Welcome....

I hope you make the most of this very informative site.

--
RKF (Bethesda, MD) Garmin Nuvi 660, 360 & Street Pilot

Welcome!

You will find of lot of informative info on this site. If you ever have any questions about something, through it out here and someone will be able to answer the question.

--
It is impossible to rightly govern a nation without God and the Bible. ----George Washington

Welcome to Poi-Factory

.

--
Nuvi 2595LMT

Welcome

Where's the link to your blog?

--
Striving to make the NYC Metro area project the best.

welcome

welcome

Welcome

Hi; Welcome to the site, I have been here almost 2 years, and manage 4 POI's,
lots of people help here if you don't know how to do something

Pete

--
Peter Dutcher

Welcome

Welcome to the family. These people are wonderful and will help u will anything that you need.

--
Garmin Nuvi 3597, Garmin StreetPilot 2720, Garmin 76CSx (Hand Held), Iphone 6S Plus

Welcome

Welcome. Good group of peeps.

Welcome, backroads66

Welcome to POI-Factory. Yours sounds like an interesting endeavor!

--
And now, back to your regularly scheduled forum - already in progress . . .

Think this may be the blog/ website

camerabob wrote:

Where's the link to your blog?

Think this may be @backroads66's blog/website: https://backroads66.com/

--
Garmin nüvi 3597LMTHD, 3760 LMT, & 255LMT, - "Those who wish for fairness without first protecting freedom will end up with neither freedom nor fairness." - Milton Friedman

Welcome, enjoy the wealth of

Welcome, enjoy the wealth of info and help here on the factory.

--
. 2 Garmin DriveSmart 61 LMT-S, Nuvi 2689, 2 Nuvi 2460, Zumo 550, Zumo 450, Uniden R3 radar detector with GPS built in, includes RLC info. Uconnect 430N Garmin based, built into my Jeep. .

Think this may be the blog/ website

selfruler wrote:
camerabob wrote:

Where's the link to your blog?

Think this may be @backroads66's blog/website: https://backroads66.com/

Yup, that's it

Welcome, backroads66

Airbrushed wrote:

Welcome to POI-Factory. Yours sounds like an interesting endeavor!

It's gonna be a headache..lol

Looks to be a fun headache

backroads66 wrote:
Airbrushed wrote:

Welcome to POI-Factory. Yours sounds like an interesting endeavor!

It's gonna be a headache..lol

I just came back from a cross country trip out west. Hit Delta, UT and the abandoned Solar Research Center. That was cool. We traveled Nevada Route 50, 'the Loneliest Road in America'.

Last summer I stayed overnight in Tucumcari, NM. Good old Route 66!

--
Striving to make the NYC Metro area project the best.

You might be intrested in the following POI file

@ backroads66

You might like my " Offbeat Tourist Attractions " Poi file you can find here ( www.poi-factory.com/node/2661 ).

It has a lot of places along RT. 66

--
Bobkz - Garmin Nuvi 3597LMTHD/2455LMT/C530/C580- "Pain Is Fear Leaving The Body - Semper Fidelis"

Re: Looks to be a fyn headache

camerabob wrote:
backroads66 wrote:
Airbrushed wrote:

Welcome to POI-Factory. Yours sounds like an interesting endeavor!

It's gonna be a headache..lol

I just came back from a cross country trip out west. Hit Delta, UT and the abandoned Solar Research Center. That was cool. We traveled Nevada Route 50, 'the Loneliest Road in America'.

Last summer I stayed overnight in Tucumcari, NM. Good old Route 66!

Delta, UT? Hmmm...I'll have to look for that one. Route 66....Get your kicks....see the USA...do America!

Lookie here...

backroads66 wrote:
camerabob wrote:
backroads66 wrote:
Airbrushed wrote:

Welcome to POI-Factory. Yours sounds like an interesting endeavor!

It's gonna be a headache..lol

I just came back from a cross country trip out west. Hit Delta, UT and the abandoned Solar Research Center. That was cool. We traveled Nevada Route 50, 'the Loneliest Road in America'.

Last summer I stayed overnight in Tucumcari, NM. Good old Route 66!

Delta, UT? Hmmm...I'll have to look for that one. Route 66....Get your kicks....see the USA...do America!

https://www.atlasobscura.com/places/delta-solar-ruins

--
Striving to make the NYC Metro area project the best.

Re: Lookie here....

camerabob wrote:
backroads66 wrote:
camerabob wrote:
backroads66 wrote:
Airbrushed wrote:

Welcome to POI-Factory. Yours sounds like an interesting endeavor!

It's gonna be a headache..lol

I just came back from a cross country trip out west. Hit Delta, UT and the abandoned Solar Research Center. That was cool. We traveled Nevada Route 50, 'the Loneliest Road in America'.

Last summer I stayed overnight in Tucumcari, NM. Good old Route 66!

Delta, UT? Hmmm...I'll have to look for that one. Route 66....Get your kicks....see the USA...do America!

https://www.atlasobscura.com/places/delta-solar-ruins

One step ahead of you....was just on that site..lol